در صورت اینکه ثبت نام نکرده اید، از اینجا ثبت نام کنید.

مراقبه کنید و از پیری نترسید

تاریخ خبر : ۱۳۹۷/۰۱/۱۸------ کد خبر ۴۰


اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از ناتوانی ذهن و مغز در دوران سالخوردگی و پیری هراس دارید، خوب است از همین جوانی خودتان را به مراقبه و مدیتیشن عادت دهید.
چند سالی است که می‌شنویم مراقبه و مدیتیشن باعث کاهش استرس می‌شود و حتی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند اما مطالعات جدید محققان یکی دیگر از فواید مراقبه را کشف کرده است که به میزان جلسات مراقبه شما در هفته بستگی دارد و می‌تواند در بلندمدت بر مغز اثر بگذارد.
بر اساس این مطالعه، مراقبه روزانه تاثیر ماندگاری بر مدت زمان توجه، هوشیاری و توانایی‌های شناختی دارد و باعث می‌شود توانایی تمرکز فرد در دوران پیری افزایش یابد.
این پژوهش 7 ساله که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شده است، اولین مدرک برای اثبات تاثیر مثبت مدیتیشن و مراقبه بر بهبود تمرکز و پیشگیری از بازدارنده‌های پاسخ است و همچنان نیاز به مطالعات بیشتری وجود دارد.
 

منبع: نی نی سایت

ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد            خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی